Sådan kommer jeg i gang:
Step 1:
• Definér hvad klubbens ønske overordnet er!
• Hvad skal klubben hedde? Klubber under NGFP skal altid starte med "Novo Gruppens ..."
• Hvad skal medlemmerne betale i kontingent?
• Hvor skal I holde til?
Når disse ting er mere eller mindre på plads, er du velkommen til at kontakte en fra NGFP´s bestyrelse for at komme videre.
Step 2:
Ændringer af klubbernes love/vedtægt
Det er vanskeligt, at give eksakt vejledning til hvorledes love/vedtægt skal justeres uden at gennemgå hver enkelt. Men her er givet en række checkpunkter:
• Klubbens navn skal være efter den nye standard, d.v.s. ”Novo Gruppens Xxxxx” hvor Xxxxx er den enkelte klubs særkende som f.eks. ”Novo Gruppens Medarbejderforening”
• Klubbens regnskabsår skal følge kalenderåret
• Klubben skal afholde generalforsamling hvert år inden udgangen af marts måned
• Det skal fremgå, at klubben er underkastet de til enhver tid gældende love og vedtægter for NGFP
• Ved klubbens ophør er det NGFP, der tager beslutning om disponeringen af klubbens aktiver og midler
• Skal I have forsikringer til dækning af udstyr og/eller medarbejdere? Kontakt SuBe
Følgende skal forefindes ved opstart af ny klub
• Stiftende generalforsamling
• Referat fra generalforsamlingen
• Min. 25 medlemmer
• Valgt bestyrelse
• Vedtægt for Novo Gruppens (klubbens navn)
• Vedtægt skal følge NGFP´s
• Navne og initialer på formand og kasserer
• Ønsker om evt. sal/hal leje
• Medlemsliste
• Gennemgå NGFPs vedtægter og kontingent, klubbernes ansvar overfor NGFP
• Der udover skal alle klubber have en hjemmeside under NGFP